Omavalvontasuunnitelma on tehty 01.05.2020
Päivitetty 9/2024
Palvelujen tuottajaa koskevat tiedot
Karhuntassut M&S Ky ( Koulutettu hieroja, urheiluhieronta Soile Karhu V/295/2019)
Y-tunnus 2971731-2
Yrityksen rekisteröinti päivä 01.02.2019
Yritysmuotona Kommandiitti yhtiö
Postiosoite: Sahetie 8 46110 Tuohikotti
Puh: 0400 751071
email: info@karhuntassut.fi
Yrittäjä toiminut vakituisena työelämässä 1988 lähtien: Pitopalvelu kokkina, ravitsemustyöntekijänä, kokkina, varastomiehenä, varastonhoitajana sekä 12/2019 koulutettuna hierojana.
Tutkintoja yrittäjällä: Keittäjä -87, Laitoskeittäjä -88, Kokin ammattitutkinto -03, Varastonhoitajan ammattitutkinto -13 sekä Koulutettu hieroja (suuntaus Urheiluhieronta) 12/2019.
Toimitilat 2 kpl
Sahetie 8 46110 Tuohikotti
Väinöläntie 14 A 45110 Kouvola
Palvelun kuvaus
Hieronta-alan yksikkö, joka tarjoaa kokonaisvaltaista kehon hoitoa yhdistellen Urheiluhierontaa, manuaalisen terapian tekniikoita sekä Shockwave paineaaltolaitetta.
Toiminta, arvot ja toimintaperiaatteet
Toiminta-ajatuksena on yksilön hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen sekä ylläpito hieronnan avulla tietysti vain oman ammattitaidon rajoissa. Neuvonta, tukeminen sekä kannustaminen. Tarvittaessa jatkohoitoon ohjaaminen toiselle terveydenhuollon ammattilaiselle esim. Lääkärille. Yritystä ohjaavia arvoja ovat yksilön kunnioittaminen ja hyväksyminen sekä arvostava kohtaaminen, luotettavuus, joustavuus, empaattisuus ja ymmärtävä yhteistyö asiakkaan kanssa. Lisäksi luotettavuus, joustavuus, empaattisuus ja yhteistyö asiakkaan kanssa. Ilmoitukset ovat tehty asianmukaisesti valviralle, verohallintoon, ja kaupparekisteriin. Yrityksellä on luvat ja vakuutukset kunnossa. Näitä ovat: Yel-vakuutus, Potilasvahinkovakuutus, Toiminnan ja oikeusturvavakuutus, Keskeytysvakuutus. Vuokrattavat tilat vakuutettu.
Kohderyhmä
Laaja asiakaskunta: urheilijoita, raskaana olevia ihmisiä, vanhuksia, työläisiä, lapsia.
Toiminnan sisältö
Yksikkö toimii ajanvarauksien puitteissa, aika on varattavissa puhelimitse.
Henkilökunta
Yksikössä toimii yksi koulutettu hieroja. On yksin vastuussa yrityksen toiminnasta, asiakastyytyväisyydestä, lakien ja säädösten noudattamisesta ja niiden toteutumisesta.
Omavalvonnan organisointi ja johtaminen
Yrittäjä noudattaa laissa säädettyjä velvollisuuksia huolehtimalla säädösten toteutumisesta; vaitiolovelvollisuus, asiakasrekisterin ylläpitämiseen liittyvien säädösten noudattaminen ( esim. asiakastiedot kahden lukon takana ), hygieniasta huolehtiminen ( omasta ja toimipisteensä ). Yrittäjä on velvollinen ylläpitämään tieto-taitojaan lisäkoulutuksilla ja päivittämään omavalvontasuunnitelmansa tarvittaessa. Tietojen muuttuessa tulee yrittäjän merkitä muutokset omavalvontasuunnitelmaan. Äänellinen yhtiömies toimii hierontapalvelujen puolella yksin ja on yksin vastuussa sen toiminnasta, asiakastyytyväisyydestä, lakien ja säädösten noudattamisesta ja niiden toteutumisesta. Äänettömällä yhtiö miehellä Mikko Karhulla ei ole terveydenhuolto-alan koulutusta joten ei puutu yrityksessä hierontapuolen asioihin millään tasolla.
Tilat ja laitteet
Yrityksen Tuohikotin toimitilat ovat kodin välittömässä läheisyydessä olevassa ulkorakennuksessa. Hierontatila on 24 m2 ilmalämpöpumpulla varustettu huone, huoneessa on koneellinen ilmanpoisto ja ilmanvaihto tulee ikkunoissa olevilla ilmanvaihtoventtiileillä. Sähkökäyttöinen hoitopöytä ( Lojer Capre F5 ). ja Shockwave paineaaltolaite . WC tilat ovat pää-talossa ulko-oven välittömässä läheisyydessä varustettuna käsipyyhe paperilla ja Desinfiointi aineella. Myös yläkerrassa on WC tilat jotka ovat vain perheen käyttöön. Hierojan käsihygienia huolehditaan käsien pesulla talon puolella asiakkaiden välissä ja käsidesillä viimeistellään juuri ennen asiakas kontaktia ja hieronnan aikana tarvittaessa käytetään käsien puhdistus liinoja sekä käsidesiä.
Yrityksen Kouvolan toimitilat 44 m2 Ilmalämpöpumpulla varustettuna. Tilossa hoitohuone keittiö kalustuksella (keittiökalustuksen ja hoitopöydän välissä on siirrettävä sermi), odotushuone ja wc. Hoitohuoneissa on sähkökäyttöinen hoitopöytä ( Lojer Capre F5 ). ja Shockwave paineaaltolaite .
Hierontaa suoritetaan myös asiakkaan omissa tiloissa Loijerin matkapöydällä, silloin käsi hygienia huolehditaan käsienpesu liinoilla (jos vesipistettä ei ole käytettävissä) ja Desinfiointi aineella.
Yrityksen toimitilat eivät ole esteettömiä, molemmissa on askelmat sekä kynnys. Tilat on suunniteltu helposti puhtaana pidettäviksi, hieronnan kannalta toimiviksi ja asiakas viihtyisiksi. Laitteiden huolto ja tarkastus säännöllisesti. Hieronnassa pyykkihuollossa tarvittavat tuottee toimittaa Loijer OY sekä Green Bee. Yrityksen molemmissa tiloissa on, palohälyttimet ja sammutuspeite.
Toimipisteessä tietoturvan turvaamisesta vastaa yrittäjä (asiakastiedot säilytetään asianmukaisesti lukittuna). Asiakkaille on käytössä wc, joiden siisteydestä vastaa yrittäjä. Siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota terveydenhuollon erityispiirteisiin, kuten käytettävien siivousvälineiden puhtauteen ja puhdistukseen käytön jälkeen sekä oikeaan siivous järjestykseen. Työskennellessä huomioidaan myös tarvittavat pesu- ja desinfektioaineet. Hierontatoiminnassa ei tunnisteta erityistä infektioriskiä eikä käytetä steriloituja työvälineitä. Yleiseen hygieniatasoon ja käsihygienian kiinnitetään erityistä huomiota.
Jätehuolto
Yritys noudattaa voimassa olevaa jätelakia. Jätteiden käsittely asianmukaisesti, asianmukaiset jätteiden säilytystilat ja – astiat, kuljetus ja varastointi on ohjeistettu ja järjestetty siten, ettei jätteistä synny vaaraa tai haittaa missään jätehuollon vaiheessa. Materiaalihankinnoissa pyritään huomioimaan jätemäärän vähentäminen ja kestävän kehityksen periaatteet.
Tuohikotin jäteet lajitellaan kotitalouden jätteiden kanssa samaan jäteastiaan, joista niistä huolehtii jetteiden keräys firma. Pihan kunnossapidosta ja hiekoituksesta vastaa yritys itse.
Kouvolan jätteistä vastaa vuokranantaja.
Turvallisuus ja vaaratilanne menettely
Vaaratilanteita on monenlaisia, mutta tässä yrityksessä vaaratilanteiden kartoituksen jälkeen yleisimmäksi vaaratilanteeksi muodostui hierontatilaan tulevat askelmat, hierontapöytään liittyvät toimintapoikkeamat ja hieronnan aikana tapahtuvat kehon reaktiot. (Nämä kuitenkin yleensä vältetään ennen hierontaa täytettävän lomakkeen ansiosta ja mainitut asiat otetaan huomioon hieronnassa.) Myöskin esim. Hierontapöydän säännöllinen huolto ja toimivuuden tarkistaminen vähentää em. taphtumia. Kouvolan askelmat ovat kaiteen ja seinän välissä, Tuohikotin askelmat ovat matalat, pylväs on apuna niistä kulkiessa. Yrittäjä varmistaa asiakkaan turvallisuuden askelmissa, läsnäololla ja tukemalla tarvittaessa. Yrittäjällä on myös ajantasainen ensiapukoulutus hätätilanteiden varalta.
Jokainen vaaratilanne tai läheltäpititilanne tulee ilmoittaa Valviralle ja tuotteiden toimittajalle tai maahantuojalle. Vakavat vaaratilanteet on ilmoitettava Valviralle 10 vrk:n sisällä ja läheltäpititilanteet 30 vrk:n sisällä. Yrittäjällä on ajantasainen ensiapukoulutus hätätilanteiden varalta. Vakavissa vaaratilanteissa soitto hätäkeskukseen nro:n 112 ja yrittäjän tulee toimia sieltä saatujen ohjeiden mukaan aina siihen saakka, kunnes lisä- ja ammattiapu saapuu paikalle. Vaaratilanteet tulee myös kirjata asiaksrekisteriin, jos vaaratilanne kohdistuu asiakkaaseen.
Asiakkaat, asiakkaiden asema, palautteiden käsittely
Koulutettu hieroja on nimikesuojattu terveydenhuollon ammattihenkilö, jota sitovat samat lait kuin muitakin terveydenhuollon alalla toimivia ammattikuntia. Koulutetun hierojan tulee lain mukaan kerätä potilastietoja, jotta turvallinen hoitotapahtuma voidaan toteuttaa. Tämä hoituu ensimmäisellä kerralla täytettävän lomakkeen ansiosta, jota päivitetään tarpeen mukaan. Hieroja myös kyselee tuntemuksista hoidon aikana ja hieronta toteutetaan asiakkaan esitietojen, tuntemusten ja toiveiden perusteella. Asiakkaan mahdollisuus osallistua hierontaan ja hoitosuunnitelman tekemiseen on olennainen osa hierontaa. Asiakas kertoo hierojalle mihin haluaa kiinnitettävän eniten huomiota. Tähän annan kuitenkin myös ammattilaisen näkökulman, jos esim. sairaus vaikuttaa toivottuun hierontaan negatiivisesti. Välitön palaute hierojalle on erittäin tärkeää, sillä palautteen pohjalta hieroja tietää toimia asiakkaan toivomalla tavalla. Palautteet käsitellään yhdessä asiakkaan kanssa ja toimintatapa muutetaan toivotunlaisesti. Huomioidaan asiakkaan itsemääräämisoikeus.
Ajanvaraus, varausehdot ja laskutus
Puhelimitse, netissä Johku sähköinen ajanvarausjärjestelmä tai paikan päällä.
Varausehdot
Varatessasi ajan, sitoudut siihen että aika tulee peruuttaa 1 päivä (24h) ennen varattua aikaa. Myöhemmin perutuista ajoista yrityksellä on oikeus periä 50% palvelun hinnasta ja peruuttamattomista ajoista 100%. Sairastuessasi äkillisesti ajan siirto veloituksetta 2h ennen hieronta aikaa, tämän jälkeen veloitus 50%. Pystyt peruuttamaan ajan soittamalla tai tekstiviestillä.
Maksu
Hoidon voi maksaa käteisellä, Moybile Paylla, työnantajan hyvinvointieduilla (E-passi, Smarttum sekä edenred) tai laskulla.
Lääkehoito
Yrityksen toiminnassa ei käytetä lääkkeitä eikä siten ole tarvetta lääkehoitosuunnitelmalle.
Tietosuojaseloste
Tämä tietosuojaseloste kertoo, miten hieroja käsittelee henkilötietoja. Tämä seloste koskee Koulutettu Hieroja Soile Karhun asiakkaiden henkilötietojen käsittelyä ja on laadittu Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimusten mukaisesti. Tietoturvasuunnitelma tehty 6/2024, tämä ei julkista tietoa.
Rekisterinpitäjä KOULUTETTU HIEROJA Soile Karhu Sahetie 8 46110 Tuohikotti Y-tunnus 2971731-2
Rekisteriasioista vastaava henkilö Soile Karhu / soile.karhu@outlook.com / 0400751071
Asiakasrekisterin käyttötarkoitus
Asiakkailta kerättäviä tietoja käytetään hoidon suunnittelussa ja toteutuksessa.
Yhteystietoja voidaan käyttää myös markkinointiin ja asiakasviestintään.
Hoidon tarjoaminen ja toteuttaminen
Asiakassuhteen ylläpitäminen ja asiakaspalvelu
Laskutus, perintä ja maksujen käsittely
Mahdolliset lailliset velvoitteet
Lainsäädännön edellyttämän raportointitiedon keräämiseen. Henkilötietojen säilytysaika Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin se on tarpeen edellä mainittujen tarkoitusten toteuttamiseksi tai sovellettavien lakien mukaisesti. Rekisterin tietosisältö Hieronta-asiakkaista nimi, yhteystiedot, henkilötunnus, hoidon kannalta välttämättömät esi- ja terveystiedot. Säännönmukaiset tietolähteet Asiakkaalta kerätään tiedot asiakassuhteen alussa esitietolomakkeella (asiakas itse kirjoittaa lapun ja allekirjoittaa sen, samalla suostuen tietojen tallentamiseen asiakasrekisteriini). Netissä aikaa varatessa tallentuu nimi, osoite, puhelin, sähköposti. Tietojen luovutukset emme jaa henkilötietoja kolmansien osapuolien kanssa ilman asiakkaan suostumusta, ellei se ole tarpeen palvelujen tarjoamiseksi tai sovellettavan lain niin vaatiessa.
Tarkastusoikeus Jokaisella asiakkaalla on oikeus tarkastaa rekisteriin sisältyvät itseään koskevat henkilötietonsa. Päästä henkilötietoihinsa ja pyytää niiden oikaisemista, Pyytää tietojensa poistamista, Vastustaa tietojensa käsittelyä, Siirtää tietonsa toiselle palveluntarjoajalle, Peruuttaa suostumuksensa milloin tahansa, jos käsittely perustuu suostumukseen Rekisterin suojauksen periaatteet Asiakkaiden täyttämät esitietolomakkeet säilytetään vain manuaalisesti eikä palveluntuottajalla ole käytössä mitään sähköistä tietojärjestelmää. Paperiset lomakkeet säilytetään lukollisessa arkistokaapissa valvotuissa olosuhteissa eikä sinne ole pääsyä muilla henkilöillä kuin palveluntuottajalla. Ajanvarausjärjestelmä on salasanoilla suojattu. Huolehdin siis asianmukaisilla toimenpiteillä henkilötietojen suojaamiseksi luvattomalta pääsyltä tai muulta tietoturvaloukkaukselta. Yhteydenotot Kaikki tietosuojaan liittyvät kysymykset tai pyynnöt tulee lähettää osoitteeseen Info@karhuntassut.fi. Muutokset tietosuojaselosteeseen Pidätämme oikeuden päivittää tätä tietosuojaselostetta tarvittaessa.
06/2024 päivitetty Pelastussuunnitelma ja Poistumisturvallisuusselvitys
Liikehuoneistossa on yksi postumistie. Liikehuoneistossa on palovaroittimet sekä sammutuspeitto keskeisellä paikalla. Palon sattuessa poistumistie löytyy liikehuoneiston edestä. Liikehuoneistossa on huolehdittu paloturvallisuudesta. Käyttösähkölaitteiden kuntoa tarkkaillaan. Tarpeeton palava materiaali poistetaan seinien vierustoilta. Vaaratilanteen sattuessa ohjataan ihmiset ulos liikehuoneistosta poistumisteitä pitkin. Yhteys 112.
Valmius- ja jatkuvuudenhallinta suunnitelma kriisi- ja häiriötilanteiden varalta Yritykseni toiminta mukautuu kriisi- ja häiriötilanteiden ohjeistuksen mukaisesti. Pakon vaatiessa toiminta lakkautetaan / muutetaan. Asiakkaiden ajat voidaan perua / siirtää tilanteen vaatiessa tai käyntejä mukautetaan kriisi- ja häiriötilanteiden ohjeistuksen mukaisesti.